Moa: 3 år

Jag befinner mig för tillfället hos mina kusiner för att fira min yngsta kusin Olivia som idag blir 3 hela år. Tänk vad tiden går snabbt. Det känns som att det var igår som hon föddes.

Vi kollade på filmen Hotel Rwanda idag på skolan. Vilken sjukt bra film. Här sitter man och klagar över dåligt väder och att skolmaten är piss medans 1 miljon människor sköts och torterades till döds under 3 månaders tid. 1 miljon människor.. Under 6 års tid så dog 6 miljoner judar! Men i Rwanda dog 1 miljon på tre månader. Fy, bara tanken på att dessa två otroligt hemska folkmord har ägt rum får min att må illa. Folkmordet i Rwanda var inte alls länge sedan. Det var faktist bara 14 år sedan. Så Hotel Rwanda är en film som jag kan rekomendera! Den lämnar nog ingen rörd!


Nu ska jag bege mig till till köket för att skära upp mig en bit av min mosters berömda tårta. Men ni får ha en fortsatt trevlig kväll allihopa!

När livet känns som jobbigast så får man tänka att det finns alltid dom som har det värre!



/M.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag skrev ett arbete om folkmorden i Rwanda i skolan, det var verkligen hemskt det som hände där..

2008-04-09 @ 18:19:42
URL: http://glooria.blogg.se
Postat av: LOVISA

godmorgon!

2008-04-12 @ 12:16:10
URL: http://onemoretry.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0